Veelgestelde vragen.

Kan ik speciaal bestelde onderdelen retourneren?

Nee, dat gaat helaas niet. Dat wordt u vooraf meedegedeeld.

Kunt u adviseren bij het monteren?

Op afstand lukt dat uiteraard niet. Tevens maakt het ons mede verantwoordelijk voor een eventuele mislukking. Wij verwachten dat een klant zelf de vaardigheden heeft om de onderdelen te monteren. Wij raden het af zonder kennis aan auto`s te sleutelen!!!

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Dat hangt af van afmeting en gewicht. Een normaal pakket tot 10kg is € 9,-. Het versturen van een bumper kost € 15-. Helaas is het niet mogelijk om bepaalde (grote) motorkappen te vertsturen. Dit vanwege de zeer grote kans op schade.

Heeft u in Belgie ook een filiaal?
Nee, wij hebben geen filiaal in Belgie.
Staan voorwaarden hier vermeld?

Indien u bij ARTAparts bestelt geeft u aan akkoord te gaan met de voorwaarden door ARTAparts gesteld.

 

U heeft geen keurmerk?
Nee, wij hebben (nog) geen keurmerk. Wij zien teveel webshops met een zgn keurmerk die toch niet aan de eisen voldoen. Dat heeft dus weinig zin. Wel werken wij volgens alle gestelde wettelijke voorwaarden en wettelijke eisen.
Wat bedoelt u met `Niet goed, geld terug garantie`?

Als de onderdelen niet passen, defect of beschadigd door u worden ontvangen krijgt u een nieuw artikel of uw geld terug. Schademelding binnen 1 dag en ruilen of retourneren binnen 8 dagen in originele verpakking en in originele staat.

Zit er ook garantie op de onderdelen?

Ja, u heeft ook garantie. Deze duurt minimaal 1 jaar bij normaal gebruik. Dus als het onderdeel wordt gebruikt waar het normaal gesproken voor bedoeld is.

Ik heb mij vergist bij het bestellen. Nu heb ik een verkeerd onderdeel gekocht. Wat nu?

Uw bestelling kan binnen 14 dagen retour gezonden worden in originele verpakking en in originele staat. U kunt dan het juiste onderdeel bestellen of u krijgt uw geld terug.

Hoe lang geldt een bestelling of offerte?

Als u bij ons bestelt blijft het aanbod een maand van kracht. Daarna vervalt de bestelling voor u en voor ons.

Hoe werkt de betaling?

U kunt contant betalen bij afhaling. Indien u de bestelling opgestuurd wilt hebben kunt u kiezen uit een Ideal betaling of vooraf betaling.

Wat zijn de leveringskosten?

De leveringskosten bestaan in ons geval uit de verzendkosten. Deze verzendkosten zijn afhankelijk van afmeting en gewicht. Varierend van € 9,- tot € 35,-. Uitzonderingen voorbehouden. Indien u de bestelling afhaalt, komen er geen kosten bij.

Ik heb niet veel verstand van auto`s; kan ik dan toch wat bestellen?

Wij raden het af zonder enige kennis van zaken aan auto`s te sleutelen. Dit leidt niet alleen tot teleurstelling maar kan ook gevaarlijk zijn.

Ik heb mijn bumper al gepoten. Nu heb ik de verkeerde besteld. Kan hij nog retour?

Nee, onderdelen kunnen alleen retour in originele verpakking en ongespoten. En binnen 8 dagen. Dus eerst controleren of u de juiste onderdelen heeft ontvangen en of het past!!

Als ik iets bestel in het weekend; wanneer krijg ik dan een reactie of een bevestiging?
Bestellingen gedaan in het weekend worden vaak direct behandeld of uiterlijk maandagochtend.
Hoe moet ik een bestelling terug sturen?

Een retourzending moet altijd eerst bij ons gemeld worden. Dit om zoekraken en andere misverstanden te voorkomen. De onderdelen kunnen alleen retour in originele staat en in originele verpakking en binnen 14 dagen.

Als ik iet bestel en ik betaal vooraf dmv een overschrijving, wanneer heb ik het dan in huis?

Zodra uw betaling hier binnen is, wordt de bestelling geactiveerd. Het wordt in de meeste gevallen dan de dag er na verstuurd. Sommige onderdelen duren iets langer. Globale levertijd is dus 2 a 3 dagen.

Als ik iets bestel en ik betaal met I-deal, wanneer heb ik het dan in huis?

Als u bestelt voor 15:00 en u kiest er voor om met I-deal te betalen, dan wordt de bestelling meestal de andere dag verstuurd. U heeft het dan de dag daarna. Sommige onderdelen duren iets langer. Globale levertijd is dus 2 a 3 dagen.

Wij ontvangen geen e-mail van ARTAparts; hoe kan dat?

Omdat wij een bedrijf zijn worden onze e-mails vaak gezien als Spam en worden daarom tegen gehouden. Bij met name Hotmail en Gmail komt dit regelmatig voor. Ook komt het voor dat het e-mail adres niet juist is ingevoerd door de klant.

Wat betekent het streepje voor- of na het bouwjaar?

Als het streepje er voor staat is het tot dat bouwjaar en staat het streepje er achter dan is het vanaf dat bouwjaar. Bijvoorbeeld; - 1994 is tot 1994 en 1994 - is vanaf 1994.

Ik zoek iets wat niet op de site staat. Kunt u dat misschien toch leveren?

Nee, helaas niet. Alles wat we kunnen leveren staat op de site. Mailen heeft dus geen zin!

Wat betekent `in primer`?

Dat het onderdeel in de grondverf staat en direct gespoten kan worden. Bijvoorbeeld bumpers en spiegelkapjes.

Wat betekent links = rechts?
Dat links en rechts gelijk zijn. Bijvoorbeeld bij mistlampen.
Versturen jullie ook naar Belgie? Hoe hoog zijn dan de verzendkosten?

Ja, wij versturen ook naar Belgie. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht maar minmaal € 17,-. 

Welke kleur hebben de onderdelen?

Nieuwe onderdelen zijn niet in kleur en dienen zelf gespoten te worden.

Staat je vraag er niet tussen?

U kunt al uw vragen, opmerkingen en bestellingen mailen aan info@artaparts.nl
U krijgt dan zsm, vaak direct, antwoord van ons.